четвртак, 14. децембар 2017.

Carevo / Svekrvino oko

Posni kolac sa  suvim smokvama koji ni ukusom ni izgledom ne ostavlja nikog ravnodusnim.Svako ko ga ugleda pomisli kako dobro izgleda a zatim mora i da ga proba I naravno svi mi koji volimo orahe i smokve volimo i ovaj kolac
Lagan je isto za pravljenje Svi recepti su otprilike slicni i na istom principu  sa malom razlikom Neko ih valja vec gotove u kokos a neko u orahe
Ja sam se ovog puta odlucila za orahe
Recept pronadjen na Colinarci 




Potrebno je

30 komada suvih smokvi
150 grama putera
200 grama secera
200 grama mlevenih oraha
2 soljice za crnu kafu vode
200 grama mlevenog posnog keksa


mleveni orasi za valjanje gotovog kolaca
i celi orasi  ili polovine za punjenje ( unutra ) smokvi


Smokve potopiti u jednoj cinijici u mlaku vodu i ostaviti 15 do 20 minuta da odstoje u toj vodi





Secer vodu i puter kuvati  nekoliko minuta u serpici da se dobije onako karamelizirana smesa a zatim u to staviti orahe i keks i promesati da se smesa   dobro izjednaci
Sad kad je gotovo ostaviti na stranu da se ohladi

Sad a dok se smesa hladi vi u medjuvremenu otklonite peteljke od smokvi  te smokve sada napunite sa tim polovinala ili celim jezgrima  oraha u zavisnosti za sta ste se odlucili da ada se smesa ohladila dobro da moze da se uzme u rukubudu cele jezgre ili polovine ( ja sam stavila polovine)


Kada se dobro smesa ohladila onda uzmete malo od smese u ruci pa tu smesu koju drzite u rucu sad
zavijati i praviti  loptice i zavijati krugove valajti ih rukom da se  dobije okrugli kolac
Ako se bude lepilo slobodno kvasite ruke vodom svaki put kada treba
 A zatim napravljene loptice valjati u mlevene orahe

 Gotove kolace staviti na hladjenje  u frizider par sati pre serviranja


Pri serviranju isecite  ih na  polovine
 Kolac mozete zamrznuti i ostaviti u zamrzavac   sto znaci moze se napraviti ranije za potrebe
Izvuci nekih 2 do 3 sati pre serviranja
Ja sam vrlo zadovoljna i izgledom i ukusom
Prijatno                                                                                                                         












1 коментар: