петак, 27. март 2015.

Krem Sir


Spremanje sira na ovaj nacin sam naucila na samom pocetku mog dolaska u Svedsku , znaci pre 34 godine.. Naucila sam da ga pravim od moje tetke Mirjane.
.Danas ga zovemo krem sir, tada je bio samo sir  jer drugog belog  sira  nije bilo.( Bilo je raznih vrsti kackavalja)
 Ljudi su se snalazili na razne nacine a najcesce vracanjem nazad u Skandinaviju sa odmora iz domovine su donosili velike kante sa sirom. To nije trajalo dugo jer se to brzo pojede , tako da su zene dobijale razne ideje kako napraviti sir. Jedna je bila donosenjem " maje " za pravljenje sira.  Druga je bila zapravo ova koju ja i danas rado pravim iako danas ima belih/ feta sireva na svakom koraku  i iz razlicitih zemalja.
Specijalno sa ovim sirom je sto mozes sama da odlucujes mekocu/ tvrdocu sira ( za lakse mazanje na hlebu ili za  pravljenje raznih oblika u koriscenju za meze). Ja koristim i razne zacine kao beli luk ili vlasac ili persun a ponekad ga pomesam i sa ajvarom i tako koristim na sendvice.

Recept ili postupak pravljenja je vrlo jednostavan samo treba malo vremena:

Potrebno vam je 2 litre kiselog mleka iz tetra paka
.To kiselo mleko( fil) saspete u serpu i serpu stavite u vrucu rernu koja je zagrejana na 200 stepeni zatim smanjite na 150 i ostavite 2 sata u rerni.
 Posle 2 sata ostavim malo da se prohladi i kasnije saspem u jednu cedaljku sa platnom  za cedjenje sira
Ako necete da vam sir bude puno tvrd onda proces cedjenja smanjujete ( proces cedjenja moze da traje od sat vremena pa do preko noci )Ako nemam vremena da cekam dugo ja imam obicaj da ga cedim rucno stiscuci  to platno da voda izlazi i onda bude brze.

Kada mislite da je dovoljno iscedjen posolite i izmesate sir i ostavite ga u frizider. Mozete ga koristiti nedelju dan.
 Postupak pravljenja u slikama


















Нема коментара:

Постави коментар